STATUT Fundacji Krakowska Scena Muzyczna
tekst jednolity uwzględniający zmiany Statutu przyjęte uchwałą Zarządu Fundacji z dnia 11.05.2020 r.
- 1
Fundacja Krakowska Scena Muzyczna zwana w dalszej części Statutu „Fundacją”, ustanowiona została w Krakowie w dniu 20 września 2013 r. przez fundatorów: Dominikę Filipowicz, Rafała Majewskiego, Michała Wójcika zwanych w dalszej części Statutu „Fundatorami”.
- 2
- Fundacja działa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz za granicą, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz niniejszego Statutu.
- Siedzibą Fundacji jest miasto Kraków.
- Ze względu na cele Fundacji właściwym ministrem jest Minister do Spraw Kultury i Sztuki.
- 3
Czas trwania Fundacji jest nieograniczony.
- 4
- Fundacja używa pieczęci z napisem wskazującym jej nazwę i siedzibę – o wzorze określonym przez Zarząd Fundacji.
- Fundacja może używać wyróżniającego ją znaku graficznego.
- 5
- Fundacja powstała, w celu wspierania i promocji działalności artystycznej oraz integracji regionalnych środowisk twórczych zwłaszcza artystów i twórców, których działalność związana jest z muzyką.
- Fundacja swe cele realizuje między innymi poprzez:
- szerzenie informacji przedstawiających sylwetki artystów oraz ich twórczość,
- szerzenie informacji na temat aktualnych wydarzeń kulturalnych ukierunkowanych na muzykę,
- konsolidację środowiska twórców, fanów i wszelkich osób powiązanych z muzyką,
- działanie na rzecz rozwoju muzyki,
- doradztwo w zakresie autopromocji,
- prowadzenie działalności koncertowej, wydawniczej, fonograficznej, impresaryjnej i produkcji radiowej,
- świadczenie usług pośrednictwa między firmami a artystami, mających na celu zoptymalizowanie dostępu do interesujących usług i towarów, które mogą być wykorzystywane w działalności twórczej muzycznej,
- prowadzenie kampanii reklamowych i informacyjnych dotyczących wydarzeń kulturalnych związanych z muzyką,
- współpracę z krajowymi, zagranicznymi i międzynarodowymi organizacjami, instytucjami, osobami fizycznymi, których cele są zbieżne z celami Fundacji,
- organizację imprez kulturalnych, projektów artystycznych, szkoleń, warsztatów, plenerów, konferencji, spotkań i wymiany międzynarodowej,
- opracowywanie i wydawanie materiałów informacyjnych, promocyjnych i edukacyjnych,
- pozyskiwanie środków finansowych i pozafinansowych na działalność z dostępnych środków pomocowych.
- 6
- Fundacja może tworzyć i uczestniczyć w spółkach w charakterze wspólnika.
- W sferze realizacji zadań i celów określonych w Statucie Fundacja może prowadzić zarówno działalność odpłatną pożytku publicznego (zwaną też w Statucie „działalnością odpłatną”) jak i działalność nieodpłatną pożytku publicznego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie.
- Fundacja może prowadzić samodzielnie działalność gospodarczą w rozmiarach służących realizacji jej celów jako działalność dodatkową do podstawowej działalności Fundacji związanej z realizacją celów Fundacji. Przed podjęciem wykonywania działalności gospodarczej zostanie dokonana zmiana Statutu, obejmująca określenie przedmiotu tej działalności.
- Nadwyżkę przychodów nad kosztami działalności Fundacja przeznacza na działalność związaną z realizacją jej celów statutowych.
- Rok obrotowy Fundacji pokrywa się z rokiem kalendarzowym.
- 7
- Majątek Fundacji stanowi fundusz założycielski w wysokości 1800PLN (słownie: tysiąc osiemset złotych) z czego 1000 PLN przeznaczone jest na działalność gospodarczą Fundacji, oraz mienie nabyte przez Fundację w toku jej działania.
- Działalność Fundacji finansowana jest ze środków pochodzących z:
- majątku własnego Fundacji,
- dotacji, subwencji, darowizn, spadków, zapisów od osób i instytucji,
- dalszych świadczeń od Fundatorów,
- dochodów ze zbiorek i imprez publicznych,
- działalności odpłatnej Fundacji,
- działalności gospodarczej Fundacji.
- 8
Organem Fundacji jest Zarząd Fundacji, w dalszej części Statutu zwany także „Zarządem”.
- 9
- Zarząd składa się z 1 do 5 członków, w tym Prezesa Zarządu, powoływanych na czas nieoznaczony.
- Członkowie Zarządu powoływani są przez Zarząd.
- Fundator może być członkiem Zarządu, w tym pełnić w nim funkcję Prezesa Zarządu albo Wiceprezesa Zarządu.
- Członkostwo w Zarządzie ustaje w przypadku:
- śmierci członka Zarządu,
- złożenia przez członka Zarządu pisemnego oświadczenia o rezygnacji z uczestnictwa w Zarządzie, na ręce Zarządu,
- odwołania uchwałą Zarządu podjętą bezwzględną większością głosów.
- 10
Pracami Zarządu kieruje Prezes Zarządu, którego Członkowie Zarządu wybierają spośród siebie. Mogą również powołać Wiceprezesa Zarządu. Poza wyraźnymi postanowieniami niniejszego Statutu prawa i obowiązki wszystkich członków Zarządu opierają się na zasadzie ich równego statusu.
- 11
- Zarząd kieruje działalnością Fundacji i reprezentuje ją na zewnątrz.
- Do kompetencji Zarządu należy w szczególności:
- realizacja celów statutowych Fundacji,
- opracowanie wieloletnich planów działania Fundacji określających długofalowe kierunki jej działania,
- sporządzanie rocznych planów pracy, budżetu i sprawozdań przewidujących i uwzględniających politykę inwestycyjną Fundacji i przychody uzyskiwane wskutek jej prowadzenia,
- kierowanie bieżącą działalnością Fundacji,
- sprawowanie zarządu majątkiem Fundacji,
- zatrudnianie pracowników i ustalanie wysokości ich wynagrodzenia,
- przyjmowanie darowizn, spadków, zapisów, subwencji i dotacji,
- opracowywanie i uchwalanie regulaminów i aktów wewnętrznych Fundacji,
- opracowywanie oraz zapewnianie wymaganej publikacji i zgłoszeń sprawozdań Fundacji.
- O ile niniejszy Statut nie stanowi inaczej, Zarząd podejmuje uchwały na posiedzeniach, zwykłą większością głosów oddanych. W przypadku równego rozłożenia głosów, niezależnie od przedmiotu uchwały, decyduje głos Prezesa Zarządu. Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeb.
- Posiedzenia Zarządu zwołuje Prezes Zarządu z własnej inicjatywy lub na wniosek innego członka Zarządu. Posiedzenia Zarządu zwołuje się zawiadamiając wszystkich członków Zarządu za pomocą listów poleconych lub przesyłek nadanych pocztą kurierską, wysłanych co najmniej tydzień przed terminem posiedzenia. Dopuszczalne jest dokonanie zwołania poprzez wysłanie członkowi Zarządu, co najmniej trzy dni przed terminem posiedzenia, zaproszenia pocztą elektroniczną, jeżeli uprzednio wyraził pisemną zgodę na dokonywanie wobec niego korespondencji w tej formie, podając adres, na który korespondencja powinna być wysyłana. W zaproszeniu należy oznaczyć dzień, godzinę i miejsce posiedzenia oraz porządek obrad. Regulamin Zarządu może zawierać określenie dodatkowych sposobów zwoływania posiedzeń Zarządu.
- O posiedzeniu muszą zostać poinformowani wszyscy członkowie Zarządu – uchwały Zarządu mogą być podjęte na posiedzeniu, jeżeli wszyscy członkowie zostali o tym posiedzeniu zawiadomieni.
- Z posiedzeń Zarządu Fundacji sporządza się sprawozdania (protokoły) i archiwizuje w biurze Fundacji.
- Z inicjatywy Prezesa Zarządu, Zarząd Fundacji może podejmować uchwały bez odbycia posiedzenia, w drodze głosowania pisemnego lub głosowania za pośrednictwem poczty elektronicznej lub głosowania przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Uchwały podejmowane poza posiedzeniem zapadają zwykłą większością głosów oddanych. W przypadku równej liczby głosów, niezależnie od przedmiotu uchwały, decydujący jest głos Prezesa Zarządu. Uchwała Zarządu podjęta poza posiedzeniem jest ważna, jeżeli wszyscy członkowie Zarządu zostali powiadomieni o treści projektu uchwały.
- 12
- W przypadku Zarządu jednoosobowego oświadczenia woli Fundacji, w tym w sprawach majątkowych, składa członek Zarządu. W przypadku Zarządu składającego się z dwóch lub więcej osób do składania oświadczeń w imieniu Fundacji, w tym w sprawach majątkowych, wymagane jest współdziałanie dwóch członków Zarządu, w tym Prezesa Zarządu albo Wiceprezesa Zarządu.
- Oświadczenia składane Fundacji oraz doręczenia pism Fundacji mogą być dokonywane wobec jednego członka Zarządu.
- Każdy członek Zarządu ma prawo i obowiązek prowadzenia spraw Fundacji. Każdy członek Zarządu może prowadzić bez uprzedniej uchwały Zarządu sprawy nieprzekraczające zakresu zwykłych czynności Fundacji.
- Jeżeli jednak przed załatwieniem sprawy nieprzekraczającej zakresu zwykłych czynności Fundacji choćby jeden z pozostałych członków Zarządu sprzeciwi się jej przeprowadzeniu lub jeżeli sprawa przekracza zakres zwykłych czynności Fundacji, wymagana jest uprzednia uchwała Zarządu.
- Szczegółowy tryb działania Zarządu może zostać dookreślony w przyjętym przez niego Regulaminie Zarządu.
- Członkowie Zarządu mogą pozostawać z Fundacją w stosunku pracy lub świadczyć na rzecz Fundacji usługi na podstawie umów cywilnoprawnych.
- W umowach między Fundacją a członkiem Zarządu Fundację reprezentuje pełnomocnik powołany jednomyślną uchwałą wszystkich członków Zarządu.
- W sporach między Fundacją a członkiem Zarządu Fundację reprezentuje pełnomocnik powołany jednomyślną uchwałą członków Zarządu, przy czym członek Zarządu, którego spór dotyczy jest wyłączony od głosowania nad uchwałą o powołaniu takiego pełnomocnika.
- 13
Zmiana Statutu może dotyczyć także zmiany celu Fundacji. Zmiana Statutu Fundacji, w tym w zakresie zmiany celu Fundacji, następuje w drodze uchwały Zarządu podjętej na posiedzeniu, bezwzględną większością głosów oddanych.
- 14
- W przypadku, gdy może to zapewnić właściwe realizowanie celów Fundacji, Fundacja może się połączyć z inna Fundacją.
- Połączenie z inna Fundacją nie może nastąpić, jeżeli w jego wyniku mógłby ulec istotnej zmianie cel Fundacji.
- W sprawach połączenia z inną fundacją decyzję podejmuje Zarząd, uchwałą podjętą na posiedzeniu, bezwzględną większością głosów oddanych.
- 15
- Fundacja ulega likwidacji w razie wyczerpania się jej środków finansowych i majątku.
- Decyzję o otwarciu likwidacji podejmuje Zarząd uchwałą podjętą na posiedzeniu, bezwzględną większością głosów oddanych. Decyzja o otwarciu likwidacji Fundacji może być podjęta wyłącznie w razie zaistnienia przesłanek jej podjęcia określonych przepisami prawa.
- W przypadku podjęcia przez Zarząd uchwały o otwarciu likwidacji, o ile uchwała ta nie stanowi inaczej, likwidatorami Fundacji stają się członkowie Zarządu.
- Każdy z likwidatorów jest uprawniony do samodzielnej reprezentacji Fundacji. Likwidatorzy powinni zakończyć bieżące sprawy Fundacji, ściągnąć wierzytelności, i wypełnić zobowiązania Fundacji.
- Środki majątkowe pozostałe po likwidacji Fundacji mogą zostać przeznaczone mocą uchwały jednomyślnej uchwały likwidatorów na rzecz działających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej organizacji o zbliżonych celach.
- 16
Fundacja może ustanawiać i nadawać własne honorowe tytuły i dyplomy honorowe oraz inne wyróżnienia osobom fizycznym i prawnym zasłużonym w realizacji jej celu.
- 17
Fundacja może być członkiem zagranicznych i międzynarodowych organizacji o podobnym celu działania na warunkach określonych w ich statutach, jeżeli nie narusza to postanowień niniejszego Statutu, polskiego prawa lub zobowiązań międzynarodowych.