Krakowska Scena Muzyczna: 1. Dlaczego gracie to co gracie?

Camero Cat: Dowolność odpowiedzi na tak postawione pytanie może być zgubna dla autora pytania. Jest to jednocześnie chęć wyrażania siebie, szczypta przewrotności i umiłowania do zagadek, dlatego też nasze albumy przyjmują postać słuchowisk. Jest to sposób by pod pozorami bajki przemycić głębszą treść i jednocześnie bardziej zaciekawić i wabić odbiorców. Wszak póki jesteś zagadką póty jesteś interesujący.

KSM: 2. Jest po koncercie. Jesteście sławni, bogaci i ogranicza was tylko wyobraźnia. Co zamawiacie na backstage?

CC: A to zależy od dnia i czy akurat jesteśmy w posiadaniu tego „na co mamy ochotę” by się odprężyć. Jeśli tak to pewnie jakieś jedzenie, które prawdopodobnie skończy się na pizzy. Dziewczęta chętnie sięgnęły by po sushi, a koledzy pewnie po jakąś whisky…

KSM: 3.Czy macie swoje wewnętrzne tytuły do jakiś utworów? 

CC: Jak wszyscy. Skróty są potrzebne do sprawnej komunikacji a niektóre nasze tytuły są długie (nawet bardzo) na potrzeby porządnego uporządkowania libretto. Gdy starasz się by słuchacz mógł również przeczytać całość jako historię tytuły stają się jej integralną częścią. Często miast nich posługujemy się numerami utworów lub tytułami „roboczymi”, pozostałymi w naszych głowach po procesie pisania muzyki i tekstów. Tak na przykład: „As A Dark Night Decides To Come ?” jest “ponder on”’em, “…and Nevermore” jest “nightmare”m

KSM: 4.Czy któreś z was ma kota? (Ewentualnie inne zwierzę.)

CC: Oczywiście, że jesteśmy w posiadaniu zwierzaków. Koty ma większość z nas… Tylko Mati (Wiolonczelista) nie ma…

…ale ma takiego w głowie, co widać na scenie.

KSM: 5.Macie mieszany skład. Która płeć mówi mocniejszym głosem?

CC:
Zdecydowanie w dyrektorstwie głos męski jest silniej reprezentowany. Ale kobiety kiedy czegoś bardzo chcą to zawsze postawią na swoim więc jest to bez znaczenia.

KSM: 6.Gdzie i kiedy najlepiej się wam komponuje?

CC: W zaciszach domowych.

KSM: 7.Czy są jakieś filmy, książki, spektakle, które miały wpływ na powstanie waszych utworów?

CC: Jest tego ogromna ilość bo wszystko co Ci się podoba ma na Ciebie wpływ. Zwłaszcza gdy starasz się przez swoją twórczość zostawiać wskazówki do „dobrych rzeczy”. Mogli byśmy cały wywiad poświęcić na rozmowę tylko o książkach a i tak nie poruszyli byśmy wszystkich. Tak samo z filmami i teatrem. Nie sposób jednak nie wymienić całokształtu pracy Tadeusza Kantora bez którego pewnie byśmy się nie poznali.

KSM: 8.Szklanka jest w połowie pełna czy w połowie pusta?

CC: Istotą tego pytania jest optymizm i pesymizm. A to zależy od aktualnego nastroju. Dziś jest „w połowie pełna”. A teraz najistotniejsza część, gdybyśmy skupili się na faktycznej szklance. Pełna czego? Co jest w środku? Co się stanie gdy to wypiję?

KSM: 9.Z jakim artystą chcielibyście się spotkać na jednej scenie?

CC: Jak w wypadku punktu siódmego; Nie będę specjalnie odkrywczy gdybym napisał Robert Smith, Tom Waits, Dawid Byrne, Nick Cave, Damon Albarn… Mógłbym wymieniać do znudzenia. Można też zerknąć na nasz profil na Facebook’u i zajrzeć w kliknięte przez nas „lubię to”.

KSM:10. Pytanie które chcielibyście żeby wam postawiono?

CC: Lubię gdy rozmówca zada trudne pytanie na które znam odpowiedź i mogę, udzielając jej, zrobić bardzo mądrą minę.

W imieniu Camero Cat odpowiadał: Xawery Renczyński

W imieniu Krakowskiej Sceny Muzycznej pytała: Magdalena Łyko

http://krakowskascenamuzyczna.pl/2018/zespoly/camero-cat/