Oprócz części koncertowej mamy dla Was inne atrakcje, a mianowicie panele dyskusyjne, warsztaty, spotkania… Nie będzie tu gości z USA i gwiazd z Gali czy Pudelka. Będą działacze, którzy aktywnie budują lokalne sceny – w zespołach, mediach, firmach, organizacjach. Będą to luźne spotkania, nie zaś nadęte wykłady 🙂 Tematy dobraliśmy w oparciu o „analizę lokalnego rynku”. Wierzymy, że będą dla Was interesujące. Potrzebujemy waszego udziału i zachęcamy do zabrania głosu w dyskusji.

15.06.2013 – DZIEŃ 2

Drugi dzień Urodzin KSM to dzień paneli i warsztatów (z wieczornymi koncertami towarzyszącymi). Panele i spotkania odbywać się będą w Składzie Muzycznym, ul. Skawińska 14, 31-066 Kraków. Tutaj mapka dojazdowa oraz opis.

1. Jak cię widzą, tak cię słyszą. Czyli jak się pokazać żeby zrobić wrażenie? Cz. 1: wizerunek

Godzina: 11:00
Czas trwania: 1,5 h

Nie wiadomo, co w tym jest – może to dlatego, że obraz dociera do nas szybciej niż dźwięk – ale pierwsze wrażenie bardzo często kreowane jest nie przez muzykę, a przez wizerunek. Nie jest on tylko okładką książki, ale ważnym elementem wchodzącym w skład całości pt. zespół muzyczny. Porozmawiajmy więc o tym, czym jest wizerunek, o tym, jak krakowskie zespoły wyglądają i jak wpływa to na odbiór ich muzyki…

GOŚCIE:
Adam Grzanka – krakowski działacz, muzyk, radiowiec Osoba silnie kojarzona z Nową Hutą i metalem. Wieloletni bywalec koncertów, juror przeglądów – widział setki zespołów i wie, co mówi.
Zuza Skolias – aktorka, wokalistka. Absolwentka PWST. Obecnie śpiewa m.in. w Time For Funk. Na scenie prawie zawsze pojawia się po sesji z wizażystką.
Stanisław Jan Klemens Słowiński – przedstawiciel krakowskiej formacji Duch, kojarzonej m.in. z kontrowersyjnym pomysłem wizerunkowym na promocję swojej płyty oraz konsekwentnym utrzymywaniem charakterystycznego stylu.
Kuba Tracz – młody, zdrowy chłopak z Clock Machine. Basista, a zarazem cichy lider zespołu, osoba o niekwestionowanym wpływie na wybory nie tylko muzyczne, ale również wizerunkowe.
Kuba Nowak – Kuba to pozamuzyczny członek Clock Machine odpowiedzialny za oprawę wizualną koncertów (sceny dzikich orgii to jego sprawka) oraz wizerunek medialny zespołu.
Michał Kapuściarz – założyciel Fantom Media. Pracował przy promocji takich tuzów jak Slayer, Iron Maiden, Czesław Śpiewa czy Riverside. Trzeba pisać coś więcej?

2. Zarządzanie zespołem

Godzina: 12:45
Czas trwania:
1,5 h

Co zrobić, jeśli chcemy działać, a nie mamy menedżera? Trzeba wziąć sprawy we własne ręce. Czasem też, nawet z dobrym menedżerem, pewne tematy zostają w kręgu zespołu. O tym, co i jak dzieje się wewnątrz zespołów, opowiedzą muzycy, doktoranci, menedżerowie.

GOŚCIE:
Michał Zawadzki – muzyk, pedagog, doktor UJ. Perkusista brutal-fusionowego bandu Uda. Pisze książkę na temat zarządzania zespołem.
Marcin “Bzyk” Nohucki – szef uznanego nowohuckiego składu WU-HAE, z którym nagrał i wyprodukował trzy płyty. W 2011 roku, tym razem pod szyldem projektu Nohucki, podpisał kontrakt fonograficzny z firmą SP Records. Współpracował między innymi z Jarosławem Śmietaną, Maciejem Maleńczukiem, Olafem Deriglasoff’em, Pawłem „Baby” Mąciwodą czy zespołem Kult.
Robert Lubera – lider formacji Nie-Bo. Koncertował z Robertem Gawlińskim, Arturem Gadowskim, Tadeuszem Nalepą… Organizował dziesiątki koncertów, brał udział w setkach.

3. Jak zrobić DOBRY koncert?

Godzina: 15:15
Czas trwania:
1,5 h

W Krakowie odbywa się dziennie kilka do kilkunastu koncertów. Ile z nich jest DOBRYCH? Co to w ogóle oznacza i co zrobić, żeby się udało?

GOŚCIE:
Janusz Krzeczowski – szef i założyciel agencji koncertowej Galicja Productions. To on, jako jednoosobowy zarząd firmy, decyduje o tym, kto, gdzie i kiedy zagra.
Tomek Walkowiak – były menedżer krakowskiego Lizard King
Andrzej Nowak – inicjator i organizator cyklu Southern Discomfort, w ramach którego (w ciągu 15-stu już edycji) na krakowskich scenach wystąpiło ponad 60 kapel z różnych krajów.
Bartek Stawiarz – dyrektor Studenckiego Festiwalu Muzyki Bluesowej w Krakowie “Bluesroads Festival”, którego pierwsza edycja została uznana przez czytelników portalu Bluesonline.pl za najlepszy festiwal bluesowy 2010 roku.

4. Spotkanie Scen Muzycznych

Godzina: 17:00
Czas trwania:
3 h

Nie chcemy zamykać się w swoich własnych czterech ścianach. Czas nawiązać kontakt z obcą cywilizacją 😉 Spotkanie Scen Muzycznych to inicjatywa mająca na celu sprowadzenie w jedno miejsce w jednym czasie przedstawicieli lokalnych inicjatyw, działaczy, menedżerów, animatorów, muzyków z różnych miast. Chcemy się poznać, porozmawiać, nawiązać współpracę.

Tutaj edytowalny spis tematów spotkania – zapraszamy Cię do współtworzenia tej akcji

16.06.2013 – DZIEŃ 3

Również trzeciego dnia odbędą się panele i warsztaty. Zaczynamy nieco później, żeby nikt nie zaspał.

5. Jak Cię widzą, tak Cię słyszą. Cz. 2: media, branża

Godzina: 13:00
Czas trwania:
1,5 h

Druga część rozmowy o wizerunku, tym razem z perspektywy mediów oraz branży. Co mają do powiedzenia o wizerunku zespołów dziennikarze, sponsorzy, specjaliści od PR? Przyjdź i dowiedz się.

GOŚCIE:
Paweł Kuhn – marketing manager w firmie Aplauz Sp. z o. o., odpowiedzialny za komunikację marketingową marek Sennheiser, QSC, Hartke, Samson i innych. Wcześniej na stanowisku specjalisty ds. marketingu w sieci salonów muzycznych Riff, a jeszcze wcześniej – pracownik m.in. kultowego sklepu muzycznego Zbigniewa Hołdysa w Warszawie. Opowie o tym, jak to wszystko wygląda z perspektywy sponsora, i o tym, kiedy współpraca jest udana, a kiedy nie.
Ilona Rosiak – dziennikarka, specjalistka w zakresie PR, wydawca jedynego w Polsce czasopisma branżowego Rynek Muzyczny. Marketing, promocja oraz handel są jej najbliższe, dlatego właśnie na nie kładzie największy nacisk we współtworzonym czasopiśmie.
Łukasz Maraszek – promotor i producent imprez kulturalnych. Współzałożyciel Fabryka Productions, były dyrektor Klubu Studio, właściciel klubu Rozrywki Trzy w Krakowie. Organizował koncerty takich tuzów jak Sisters Of Mercy, Therapy? i dziesiątki innych…
Agnieszka Barańska – dziennikarka muzyczna Radia Kraków. Prowadzi autorską audycję Megafon, w której prezentuje muzykę m.in. małopolskich zespołów.

6. Samowystarczalni. Czy zespół w XXI w. potrzebuje wytwórni / wydawcy / menedżmentu?

Godzina: 14:45
Czas trwania:
1,5 h

Dla wielu kontrakt z wytwórnią to szczyt marzeń. Ale czy aby na pewno w XXI w. młody zespół potrzebuje pomocy „dużego gracza”? Mamy nadzieję, że spotkanie odpowie na to pytanie oraz pokaże, jak wygląda współpraca z wytwórnią czy menedżerem z punktu widzenia krakowskiej kapeli.

GOŚCIE:
Bartek „Borówka” Borowicz – booking manager wykonawców takich jak Peter Birch, CeZik czy niegdyś Don’t Ask Smingus. Zorganizował KILKASET koncertów. Właściciel muzycznej knajpy w Ostrzeszowie.
Janek Pęczak – gitarzysta znanego zespołu T. Love. Oprócz tego działa we własnych projektach: The Relievers, Blast Muzungu.
Przemek Kubajewski – menedżer odnoszącej sukcesy Akademii Menedżerów Muzycznych.
Ksawery Renczyński i Jakub Dobrowolski – gitarzyści Camero Cat, zespołu, który podpisał kontrakt z Mystic Production.
Michał Gajlikowski – menedżer zespołu Duch.

7. Nagrywamy! Gdzie, jak, za ile?

Godzina: 17:15
Czas trwania:
2,5 h

Przekrojowe warsztaty z różnych technik nagrywania współczesnego zespołu rockowego. Dowiemy się, jak się to robi i czym różni się nagrywanie i miks w domu, na scenie i w studiu.

PROWADZĄCY:

Piotr Kardas – współwłaściciel SkładMuzyczny.pl, założyciel jednoosobowego studia nagrań Vintage Sound.
Kuba Łuka
Grzesiek Pyda – reprezentant studia MuseLab, realizator dźwięku w Lizard King.