SAAGARA – Giridhar Udupa, Bharghava Halambi, K Raja, Waclaw Zimpel

7 marca 2014 20:00
30 PLN

Saagara to czterech uznanych wirtuozów i dwa muzyczne światy, które spotykają się na jednej scenie. Światy te, to staroindyjska muzyka karnatycka, charakteryzująca się niezwykle wysublimowanym systemem rytmicznym i melodycznym oraz muzyczna tradycja Europy.

W repertuarze zespołu odnajdziemy zarówno utwory karnatyckie, jak i oryginalne kompozycje muzyków. Podstawę ich budowy stanowią taale, czyli tradycyjne hinduskie schematy rytmiczne, zestawione z zachodnią melodyką, przemieszaną z systemem rag – skal indyjskich.

Giridhar Udupa, Bharghava Halambi i K Raja są najwybitniejszymi muzykami hinduskimi młodszego pokolenia.

Na co dzień mieszkają w Bangalore, lecz występują w największych salach koncertowych świata (m.in. Carnegie Hall, Opera w Sydney).

Wacław Zimpel jest klasycznie wykształconym wirtuozem klarnetu, kojarzonym głównie ze sceną muzyki improwizowanej. W swoich projektach wielokrotnie odwoływał się już do tradycji i rytuałów muzycznych innych kultur.

K Raja – tavil, percussions
Ghatam Giridhar Udupa – ghatam, konnakol, morsing
Bharghava Halambi – mridangam, khanjira, konnakol
Wacław Zimpel – clarinets

Bilety 30 zł na http://alchemia.com.pl/

Patronat medialny:
DWÓJKA http://www.polskieradio.pl/8

Saagara is a meeting of four virtuosos. They have all achieved wide recognition in their countries. Though they originate from two very different musical worlds, they decided to unite them on one stage Giridhar Udupa, Bharghava Halambi and K Raja are the most respected musicians of the younger generation in India.

They live in Bangalore, but perform all over the world at in the most prestigious of venues such as Carnegie Hall or The Sydney Opera House. Wacław Zimpel is a classicaly trained clarinet virtuoso and a strong presence on the improvised music scene. His projects often invoke the traditions and the rituals of many different cultures.

This project is a meeting of two worlds. The first one is the oldest musical form of India, Carnatic music. It relies on a very subtle rhythm/melody system. The second is the european tradition. The clarinet parts rely on Indian rhythms. Accompanied by the percussion instruments, they oscillate between western melodics and the raga system – the Indian scales that form the basis of the compositions. The repertoire includes both traditional carnatic music and original compositions.

K Raja – tavil, percussions

Ghatam Giridhar Udupa – ghatam, konnakol, morsing

Bharghava Halambi – mridangam, khanjira, konnakol

Wacław Zimpel – clarinets

Komentarze

Powered by Facebook Comments