OGOYA NENGO & THE DODO WOMEN’S GROUP + KURWS + UZS

Ogoya Nengo & The Dodo Women’s Group

(Rangala, Honest Jon’s)

Videos:

listen to the album here:

Ludzki głos to najbardziej pierwotny, naturalny i pradawny instrument. Z tego powodu również najbardziej szlachetny. Pochodząca z niewielkiej kenijskiej wioski Magoya, urodzona w latach 30. zeszłego stulecia wokalistka Ogoya Nengo (naprawdę Anastasia Oluoch), wynosi wokalną estetykę na jeszcze wyższy poziom. Także z tego powodu, że jej talent został szerzej odkryty dopiero niedawno, co nadaje Kenijce poświatę tajemniczości i egzotycznej enigmy.
Choć Ogoya Nengo już jako 13-letnia dziewczynka zyskała swój obecny pseudonim, który oznacza nic innego, jak przymiotnik „Drogocenna”, jej muzyka przez dekady stanowiła lokalny kenijski ewenement. Ukryty skarb, z którym obcowali jedynie jej rodzina, sąsiedzi, później uczestnicy ceremonii weselnych i pogrzebowych, na które zapraszano „Drogocenną”. Nie można również pominąć faktu, że prezentowany przez Ogoya Nengo styl zwany dodo to gatunek wymierający. Czy można wyobrazić sobie bardziej mistyczny kontekst sztuki?
Po latach, a nawet – to bardziej trafne określenie – po dekadach, „Drogocenna” wreszcie mogła zaświecić pełnym blaskiem swego talentu w Europie. W ramach promocji debiutanckiego albumu albumu „Rangala – New Recordings From Siaya County, Kenya” (wyd. Honest Jon), który wyprodukowali Stefan Schneider (Mapstation i To Rococo Rot) oraz współodkrywca jej talentu na albumie „Kenya Sessions” Sven Kacirek, kenijska weteranka wystąpi 18 listopada w krakowskim Klubie Re (ul.Św.Krzyża 4).

Artystce towarzyszyć będzie chór wokalistek The Dodo Women’s Group, a koncert będzie zbudowany na najbardziej archaicznym, ale też najmocniejszym w swoim wyrazie instrumentarium: głosie i rytmie. Wyświechtany slogan „ponadczasowości” w przypadku muzyki Ogoyi Nengo jest jak najbardziej zasadny.

• Anastasia Oluoch Akumu (aka Ogoya Nengo) – leader / vocals
• Margaret Ondiege Asin – vocals
• Maria Auma Ochieng – vocals
• Serefina Ndeda Omondi – vocals
• Victor Oloo Omondi – percussion
• Joseph Oloo – percussion / Ohangla drum

KURWS (the)

Kurws powstało w maju 2008 roku, jako nieoczekiwana konsekwencja sesji ping pongowej. Od tamtego czasu wspólnie poszukują, nie tyle w obszarach konkretnego gatunku, co u podstaw rockowego “tworzywa”, ekspresji i brzmień. To warsztat pracy gdzie improwizacje przenikają się z kompozycjami, które są zastygłym w formie zapisem procesu ich powstawania. Za pomocą repetycji, rekombinacji, wariacji i kontrastów igrają z pamięcią i oczekiwaniami. Post punk, krautrock, rock in opposition, funk, no wave – sposoby grania, motywy, riffy, które słyszeliśmy nie jeden raz, zaprezentowane są w zupełnie innych kontekstach – tutaj są wypreparowane z oryginalnego otoczenia, umieszczone obok siebie, użyte na nowy sposób, poddane dekonstrukcji i swoistej destylacji. Zadebiutowali w 2011 roku albumem „Dziura w getcie” (Qulturap, Oficyna Biedota, Trująca Fala, Blinded), który doczekał się swojej amerykańskiej edycji nakładem Bat Shit Records. Zagrali dziesiątki koncertów w całej Europie. Wierni poplecznicy ducha DIY. W 2014 roku ukazuje się ich drugi album „Wszystko co stałe rozpływa się w powietrzu”.

http://kurws.com/

UKRYTE ZALETY SYTEMU

Polski zespół rozrywkowy związany z wartościami negatywnymi. Grupa powstała w czerwcu 2013 z zamiarem zagrania koncertu za dwa miesiące, i jak dotąd konsekwentnie trzyma rytm. Wprowadzanie w obieg zjawisk nieadekwatnych i o nieustalonej przydatności, to silnie rysująca się tendencja postpunkowych Ukrytych Zalet Systemu. Ponadto obserwacja dobrze znanego miejskiego szajsu: obrazy z murszejących okolic, zdezelowane urządzenia nowoczesności, chwytliwe komunikaty adminów różnych szczebli, bruzdy toczącego się życia, niewyziębły gniew, alienacja i afirmacja alienacji.

https://www.facebook.com/UkryteZaletySystemu?fref=ts

Komentarze

Powered by Facebook Comments