Koncert: Mar.Maar Pro / FuckCellage&Bass

Mar.Maar.Pro#
Tuf Ur bju!
FuckCellage&Bass
Tekla i Marc
gość – Paulina Owczarek (sax)
d’b and harmonics clouds

Skład:
Marcin Krzyżanowski – wiolonczela
Małgorzata Tekiel – bas
Paulina Owczarek – sax

————————————————————————————-
*Marcin Krzyżanowski
(czasem jak gra na wiolonczeli elektrycznej to Xooxen) bywa też , że podpisuje się MrcKrz lub inaczej np.: Marc Krz etc.
Brał udział jako wiolonczelista w licznych festiwalach muzyki współczesnej, odbył liczne trasy koncertowe po Polsce –Europie – Świecie. Realizuje projekty związane z muzyką kreatywną (realizacje partytur graficznych), muzyką intuicyjną. Nie zamyka się w jednym nurcie muzycznym, chętnie współpracuje z muzykami etnicznymi z różnych regionów świata ( w Polsce, Jamajka, Egipt) oraz performerami, z którymi realizuje projekty z pogranicza sztuk (wizualnych i dźwiękowych).
W latach 1992 – 2000 w TVP 2 realizował autorskie projekty telewizyjne, poświęcone współczesnej muzyce awangardowej
(muzyka-performance-happening-videoart-audioart). Komponując muzykę do spektakli teatralnych czy telewizyjnych współprocował z z takimi reżyserami jak: K. Lupa, czy J. Skalski.
Dostępne trailery muzyki teatralnej i intuicyjnej:

„Sceny miłosne z Szekspira” – Festiwal Szekspirowski Gdańsk 2014 – realizacja z Teatrem Sztuk (ekspresji gestu)

Robert Musil ”Marzyciele” reż Krystian Lupa; Teatr Stary 1988/Teatr TVP 1992
https://www.youtube.com/watch?v=xWybYT9on0Q – trailer]

Kompozycje autonomiczne:
Dzieła sceniczne:
Opera paranoiczna „Ojciec – Matka Jan Maria Klatkiewicz” – premiera :Teatr Muzyczny w Gdyni 1997
Opera wieloparametrowa „Genezis z Ducha wd.Słowackiego – premiera: Teatr Wielki w Łodzi 1999
Sceny choreograficzne „Absolutna przejrzystość” – premiera: Opera Dolnośląska – Wrocław 2004

Dzieła instrumentalno-wokalne:
WYBRANI I POSŁANI na głosy i instrumenty i elektronikę
https://www.youtube.com/watch?v=LWvTF_ydU_8 ],

CANTI SOLARI (różne wersje) wersja podstawowa ULIMINATA na głos, wiolonczele i przekształcenia wizualne
[ https://www.youtube.com/watch?v=qKtef02DiOA fragmenty ]

*Małgorzata Tekiel („Tekla”)
Instrumentalistka, kompozytorka, aranżerka, autorka muzyki filmowej i teatralnej, ale przede wszystkim pierwsza rockowa basistka na polskiej scenie. Zaczynała na początku lat 90. w grupie Będzie Dobrze, z którą wydała dwie płyty: „Human Energy” (1992) i ”Open Your Mind” (1995). ZPüdelsami współpracowała przez trzy lata i nagrała „Psychopop” (1999), a następnie wsparła Maćka Maleńczuka na jego solowej płycie „Ande La More” (2002). Zanim powstał i nagrał płytę współtworzony przez nią zespół Soomood(2007), który z powodzeniem koncertował w kraju i za granicą i nagrał swoją wersję utworu Martyny Jakubowicz (Martyna Jakubowicz „Te 30. Urodziny’’ 2008), grała z Pati Yang, Szumem i nagrała basy na płytę Herrkopf (2003).
Płyty zespołów Yoda i Czarne Korki (”LaLaLa” 2011 ) to kolejne wydawnictwa z jej udziałem. Utwory Yody z wokalem Marcina Świetlickiego zostały wydane na płycie Marcin Świetlicki ”Zło – te przeboje” (2015) i były głównymi soundtrackami filmu ”Księżyc to Żyd” w reż. Michała Tkaczyńskiego (2011). Drugim filmem, do którego współtworzyła muzykę jest ”Sposób na Kryzys” w reż. Iwo Kardela (2013). Jest autorką muzyki do spektakli teatralnych : ”Odyseja 2”, ”Kształt rzeczy”, ”Skowyt i inne frazy”, ”Barocco” i ”Majakowski – Reaktywacja”. Trzy lata basowała w punkowym zespole Deuter (2011-14). Współpracuje z Karpatami Magicznymi, z którymi nagrała płytę „Biotop” (2015).
W zeszłym roku powołała również do życia zespół Tajny, który jest częścią szerokiego interdyscyplinarnego projektu ”Nowy Tajny Detektyw”(składają się na niego płyta zespołu Tajny, wydana w formie gazety, książka i wystawa multimedialna). W listopadzie Tajny wydał swoją pierwszą płytę. Premiera odbyła się 21.11.15 w Narodowym Instytucie Audiowizualnym w Warszawie. Projekt powstał z inicjatywy Jacka Dehnela i Barbary Klickiej, którzy są także autorami tekstów na płycie.

*Paulina Owczarek
Saksofonistka, absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie. Gra na saksofonie altowym i barytonowym. Zajmuje się głównie muzyką swobodnie improwizowaną i współczesną kameralistyką.
Współtworzy zespoły samBar, Instytut Intuicji, HiQ, Tajny i Saksofonarium. Bierze udział w projektach krakowskiej sceny muzyki improwizowanej (Bezdroża, Muzykoterapia, LabInt, Open Session), performansach łączących improwizowany taniec i muzykę (Free the Dance, poszlaki|wątki|strzępy, Passing Through Workshop), a także festiwalach poświęconych muzyce współczesnej, eksperymentalnej i improwizacji (Hurta Cordel, Musica Electronica Nova, Taller de Musica Improvisada, AudioArt, Sound Exchange, Krakowska Jesień Jazzowa, Discordian Community Riot, Lublin Jazz Festival, Art of Improvisation, Musica Privata, Mirror Mirror). Pomysłodawczyni i założycielka Krakow Improvisers Orchestra; grała m.in. w formacjach LANZA, OCD, MI65, Uncharted Territory i Satoko Fujii Orchestra. Współpracowała z London Improvisers Orchestra, krakowskim Teatrem Starym, Teatrem Sztuk w Oleśnicy i Operą Krakowską. Brała udział w prawykonaniach utworów saksofonowych.
Doświadczenie w kolektywnej improwizacji dyrygowanej zdobywała przez lata współpracy z takimi zespołami jak LIO (Londyn), Orquestra de Improvisación (Malaga), Sin Anestesia (Barcelona), Discordian Community Orchestra (Barcelona) oraz Satoko Fujii Orchestra (Berlin).
Tłumaczka literatury związanej z muzyką improwizowaną i propagatorka idei spontanicznej kreacji.

www.soundcloud.com/paaulina

Komentarze

Powered by Facebook Comments